Veiling geslaagd, wat nu?

Wanneer een veiling gewonnen wordt, is dit voor iedereen goed nieuws. Maar voordat u van de winst kunt genieten moeten alle partij eerst nog in actie komen. In dit artikel beschrijven wij het orderproces en hoe we er samen voor zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.

1. Betalen

Wanneer u een veiling heeft gewonnen, ontvangt u hierover een bevestiging. In deze email staat ook de link om de order te betalen. De betaal-link kunt u ook terug vinden in de mijn account omgeving onder het kopje 'mijn orders' :

Hier wordt een overzicht van al uw gewonnen kavels weergegeven. In de kolom 'acties' kunt u op 'naar afrekenen' klikken.

Vervolgens wordt u naar de betaalomgeving geleid. Hier kunt u kiezen voor 3 verschillende betaalmethoden. Kies voor Ideal (Mangopay), Creditcard (Mangopay) of IBAN bankoverschrijving (Mangopay)

2. Verzenden

Nadat het kavel is betaald wordt de verkoper hier direct van op de hoogte gesteld. Via de link in onze email kunt u als verkoper de verzending bij ons aanmelden. U kunt dit ook doen op de pagina "Verkooporders" in het verkopers dashboard. 

Om de verzending aan te melden klikt u bij de betreffende order op de knop "Order is verzonden". Er verschijnt dan een venster waar u de verzenddienst en de trackingcode kunt doorgeven.

3. Ontvangst melden

Zodra de verzending bij ons is aangemeld, krijgt u als koper van ons uiteraard weer een bericht. Met de link in deze email of via het overzicht op de pagina "Mijn Orders" kunt u de trackingcode vinden. Hiermee kunt u gemakkelijk de verzendstatus en de verwachte levertijd opzoeken. Zo kunt u zorgen dat het pakket probleemloos kan worden geleverd of vinden waar u het pakket kunt afhalen. Wanneer u het pakket in huis heeft kunt u het voorzichtig uitpakken. Houdt rekening met mogelijke schade tijdens de verzending: stop direct wanneer u tekenen van schade ziet en neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Nadat u het kavel heeft geïnspecteerd kunt u de ontvangst bij ons melden. op de pagina "Mijn Orders" klikt u op de knop "Ontvangst doorgeven". Er verschijnt dan een venster waarin u kunt aangeven dat u het pakket in goede orde heeft ontvangen of problemen kunt doorgeven. Dit is ook het moment dat u een review kunt schrijven voor uw medegebruikers om aan te geven dat deze verkoper de zaken goed voor elkaar heeft (of niet natuurlijk).

4. Uitbetalen

Pas wanneer de ontvangst aan ons gemeld is en eventuele problemen zijn opgelost, kunnen wij overgaan tot terug- of uitbetaling van de order. Op dit moment duurt het gehele proces van winst tot uitbetaling gemiddeld 6 dagen. Gecombineerd met onze veilingkosten van 6% zijn wij zowel een van de goedkoopste als een van de snelste veilingplatforms van Europa.

Om deze snelheid en de lage kosten te kunnen handhaven willen wij iedereen op het hart drukken zo snel mogelijk te handelen bij elk van deze stappen. Tegelijk zijn wij u ontzettend dankbaar dat u meehelpt dit waanzinnige tempo mogelijk te maken!